Všeobecné podmínky poskytování služby Návštěvy POTMĚ

(dále jen „Podmínky“)

Nadační fond Českého rozhlasu, IČO: 264 19 068, se sídlem Vinohradská 1409/12, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsaný v nadačním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. N 371, e-mail: svetluska@rozhlas.cz (dále jen „Nadační fond“) realizuje projekt Návštěvy POTMĚ, v rámci kterého propojuje potřebu osob se zrakovým postižením být aktivní součástí společnosti, potřebu seniorů trávit volný čas smysluplně a potřebu rodinných příslušníků seniorů uchovat si rovnováhu mezi osobním a pracovním životem.

Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu, Operačního programu Zaměstnanost (dále jen „ESF OPZ“) v rámci projektu s názvem „Návštěvy Potmě, Nadační fond Českého rozhlasu“, reg. č. CZ.03.3.X/0.0/0.0/15_024/0006473 (dále jen „Projekt“).

Nadační fond je poskytovatelem služeb Návštěvy POTMĚ (dále také jen „NP“), spočívajících v návštěvách domácností seniorů či stacionárních a pobytových zařízeních pro seniory a smysluplném trávení času seniorů (dále jen „Klienti“) a společných aktivitách se zrakově postiženými osobami (dále jen „Pracovníci NP“). Pracovníci NP prošli intenzivním školením a kontinuálně se dovzdělávají, a s ohledem na své vzdělání, dosavadní praxi a své záliby mají vlastní nabídku aktivit, jež mohou Klientům při Návštěvách POTMĚ nabídnout.

Tyto Podmínky upravují práva a povinnosti osob, které se podílejí na poskytování, přijímání a financování služeb Návštěvy POTMĚ, kterými jsou Nadační fond jako poskytovatel služeb, Pracovníci NP jako osoby, které služby vykonávají, Klienti jako příjemci a beneficienti služeb a případně i jejich rodinní příslušníci jako osoby, které služby NP objednají, tj. objednatelé (dále společně jen „Zúčastněné osoby“).

Pravidla poskytování služeb Návštěvy POTMĚ upravují vedle těchto Podmínek také smlouvy uzavřené s příslušnými Zúčastněnými osobami, a to Dohoda o pracovní činnosti mezi Nadačním fondem a Pracovníkem NP a Smlouva o poskytování služeb mezi Nadačním fondem a objednatelem. Poskytování služeb se rovněž řídí pravidly vyplývajícími z Etického kodexu Návštěv POTMĚ, dostupného zde: www.navstevypotme.cz (dále jen „Etický kodex“).

Detailní informace o službě Návštěvy POTMĚ jsou dostupné na webových stránkách www.navstevypotme.cz (dále jen „Webové stránky“).

  1. Pracovníci Návštěv POTMĚ

Pracovníci NP jsou osoby se zrakovým postižením, převážně osoby s plnou nebo částečnou ztrátou zraku ve věku 20 a více let.

Všichni Pracovníci NP prošli třístupňovým výběrovým řízením, absolvovali vstupní školení v rozsahu 9 školících dnů, absolvují měsíční skupinové supervize a měsíční individuální setkání s koučem. Pracovní činnost Pracovníků NP je kvartálně hodnocena vedoucím pracovníkem služeb NP.

Profily budou dostupné Objednatelům na Webových stránkách, konkrétně na adrese: www.navstevypotme.cz

  1. Beneficienti služeb Návštěvy POTMĚ

Klienti jako příjemci služeb NP budou osoby v seniorském věku, a to i osoby se specifickými potřebami, např. lidé s omezenou mobilitou, lidé se zrakovým postižením.

Služby Návštěvy POTMĚ není možné poskytovat Klientům, kteří mají vážné komunikační omezení (např. osoby neslyšící), případně jiné zdravotní omezení, které znemožňuje komunikaci a navázání vztahu s Pracovníkem NP nebo trpí infekčním či jiným nakažlivým onemocněním, které by mohlo být ohrožením zdraví pro Pracovníka NP.

Vhodnost služeb NP pro Klienta je nutné předem konzultovat. 

  1. Objednatelé služeb Návštěvy POTMĚ

Služby NP objednává:

  • Klient;
  • rodinný příslušník nebo jiná osoba pečující o Klienta;
  • osoba odpovědná jednat za poskytovatele služeb pro Klienty (např. pověřený/á sociální pracovník/ce zařízení, vedoucí pracovník zařízení);

(dále jen „Objednatel“).

  1. Poptávka na poskytnutí služeb Návštěvy POTMĚ

Objednatel může učinit poptávku na poskytnutí služeb NP konkrétním Pracovníkem NP, a to prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného na www.navstevypotme.cz po předchozí registraci.

Profily Pracovníků NP může Objednatel prohlížet na Webových stránkách bez předchozí registrace. Po registraci může Objednatel poslat dotaz na pracovníka NP, ověřit jeho/její časovou dostupnost. Objednatel si může profily pracovníků NP vytisknout. V případě zneužití Webových stránek/služeb NP může být registrace Objednatele dle uvážení Nadačního fondu zrušena.

V objednávkovém formuláři na poskytnutí služeb NP Objednatel uvede:

  • adresu poskytování služby NP;
  • identifikaci osoby, pro kterou je služba objednávána;
  • požadovanou četnost a dobu poskytování služby NP;
  • datum požadovaného zahájení poskytování služeb NP;
  • informace o Klientovi a o Objednateli;
  • kontaktní údaje Objednatele.
  1. Místo poskytování služeb Návštěvy POTMĚ

Služby Návštěvy POTMĚ budou poskytovány:

  • v domácnosti Klienta;
  • v instituci, kde se Klient nachází, např. stacionář, pobytové zařízení pro Klienty; nebo
  • na jiném místě, na kterém se Pracovník NP s Klientem nebo Objednatelem služby dohodne (např. knihovna, kavárna, park, výstava);

nacházejícími se na území Hlavního města Prahy, přičemž místo poskytování služeb musí být v dosahu max. 10 minut chůze od MHD/PID z důvodu dostupnosti pro pracovníka NP

  1. Termíny návštěv

Na termínu první návštěvy Klienta za účasti pracovníka NP, vedoucího pracovníka NP, Objednatele a Klienta se uvedené osoby dohodnou nebo prostřednictvím rozhraní Webových stránek, e‑mailovou komunikací, telefonicky nebo jiným vhodným způsobem.

V případě, že s tím budou souhlasit všechny výše uvedené osoby, dohodnou se tyto osoby na pravidelných termínech návštěv Klienta a na době jejich trvání. Informace o termínech návštěv Klienta budou k dispozici na Webových stránkách. Pravidelný termín návštěv je možné změnit se souhlasem všech výše uvedených osob.

V případě, že návštěvu není možné uskutečnit v pravidelném termínu, informuje o tom příslušná osoba, na jejíž straně je dán důvod nemožnosti uskutečnění návštěvy (Pracovník NP nebo Klient či Objednatel), Nadační fond bez zbytečného odkladu poté, kdy se o nemožnosti uskutečnění návštěvy dozvěděla a pravidelný termín návštěvy zruší prostřednictvím rozhraní Webových stránek. Nad rámec zrušení pravidelného termínu návštěvy prostřednictvím rozhraní Webových stránek musí příslušná osoba, která termín ruší, informovat o zrušení ostatní osoby zúčastněné na návštěvách (Pracovník NP nebo Klient či Objednatel) prostřednictvím SMS, telefonicky nebo e‑mailem, a to vždy minimálně 24 hodin před předpokládaným termínem návštěvy.

Klient, popř. Objednatel je oprávněn pravidelný termín návštěvy zrušit, pokud však opakovaně dojde ke zrušení termínu návštěvy později než 24 hodin před předpokládaným termínem návštěvy, jedná se o podstatné porušení povinností ze strany Objednatele, v důsledku kterého je Nadační fond oprávněn odstoupit od smlouvy s Objednatelem a ukončit poskytování služeb NP Klientovi.

  1. Pravidla poskytování služeb Návštěvy POTMĚ

Pří poskytování služeb NP musí být dodržovány následující pravidla a zásady:

  • osoby podílející se na poskytování a přijímání služeb NP musí dbát na to, aby nebyla ohrožena bezpečnost Pracovníka NP nebo Klienta;
  • Pracovník NP nesmí bez předchozího souhlasu Klienta pořizovat zvukové ani obrazové záznamy nebo fotografie z návštěv u Klienta;
  • Klient nesmí být při poskytování služeb omezován v rozhodování, musí mít vždy možnost volby, a to mimo jiné i v aktivitách/činnostech, které bude s Pracovníkem NP podnikat;
  • Pracovník NP nesmí přijímat od Klienta jakékoliv peněžité či nepeněžité dary, s výjimkou darů, jejichž hodnota je zanedbatelná (např. dary osobní povahy);
  • všechny osoby podílející se na poskytování a přijímání služeb NP se musí chovat tak, aby byly zachovány důstojnost a soukromí všech Zúčastněných osob a při poskytování služeb NP byla zachována přátelská a harmonická atmosféra;
  • Objednatel ani Klient nesmí po Pracovníkovi NP vyžadovat poskytnutí služeb NP, které mají povahu aktivit/činností vyloučených dle těchto Podmínek a Pracovník NP je nesmí Klientovi poskytovat.

Nedohodne-li se Nadační fond s Objednatelem jinak, bude jedna návštěva trvat maximálně 90 minut, přičemž návštěvy budou probíhat s četností minimálně 1x měsíčně a maximálně 2x týdně.

  1. Doporučované činnosti/aktivity v rámci služby Návštěvy POTMĚ

V rámci služeb NP poskytovaných Pracovníky NP jsou doporučovány zejména následující aktivity:

  • procvičování cizích jazyků;
  • společné povídání a vyprávění, reminiscence (vzpomínky na běžný život);
  • hudební činnost (zpěv a hra na hudební nástroj), poslech hudby;
  • četba (klasické knihy) a poslech audio knih;
  • hra společenských her (např. člověče nezlob se, karty, zvukové hmatové pexeso);
  • procházky a posezení venku;
  • canisterapie, kontakt s domácím mazlíčkem;
  • ruční práce;
  • pasivní sledování sportů, dokumentárních filmů;
  • podpora (např. znovu vrácení do života Klienta přicházejícího o zrak), ukázka a pomoc s používáním kompenzačních pomůcek;
  • řešení matematických, fyzikálních příkladů;
  • seznamování se s používáním komunikačních technologií (internet, mobilní telefon, tablet);
  • tanec a další.

Pracovník NP může s Klientem trávit čas i jinými vhodnými aktivitami výslovně neuvedenými v Podmínkách, a to za předpokladu, že jsou v souladu s pravidly, účelem a zásadami služeb Návštěvy POTMĚ.

  1. Činnosti/aktivity vyloučené ze služeb Návštěvy POTMĚ

Při poskytování služeb Pracovníky NP jsou vyloučeny činnosti/aktivity, které by mohly představovat zdravotní riziko pro Klienta nebo Pracovníka NP, nejsou v souladu s pravidly, účelem a zásadami služeb Návštěvy POTMĚ nebo jsou z jiného důvodu nevhodné pro Klienta nebo Pracovníka NP. Při poskytování služeb NP Pracovníky NP by neměly být prováděny pravidelně nebo ve větším rozsahu následující činnosti/aktivity (příležitostné provádění těchto aktivit se souhlasem Pracovníka NP a Klienta je povoleno za předpokladu, že tyto aktivity nejsou v konkrétním případě vyloučeny podle předchozí věty):

  • všeobecně fyzický kontakt;
  • pravidelný úklid, obstarávání nákupů;
  • péče o tělo, ošetřovatelská činnost;
  • asistenční činnost;
  • cvičení vyžadující vizuální kontrolu;
  • doprovázení na úřady, k lékaři.
  1. Informační povinnost

Pro řádné a bezpečné poskytování služeb NP je nezbytné, aby Objednatel nebo Klient poskytl úplné a pravdivé informace o Klientovi, zejména informace týkající se fyzické a duševní kondice Klienta, které by mohly mít význam pro bezpečnost osob zúčastněných na poskytování služeb NP.

Pracovník NP, Objednatel a Klient si vymění kontaktní údaje, zejména telefonní číslo a e-mailovou adresu (mají‑li ji zřízenou). Osoby uvedené v předchozí větě se budou vždy v dostatečném předstihu informovat o skutečnostech významných pro poskytování služeb NP (např. v případech, kdy nebude možné dodržet smluvenou dobu návštěvy).

  1. Důvěrnost

Pracovníci NP jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozví v souvislosti s poskytováním služeb NP, zejména o skutečnostech osobní či důvěrné povahy, které jim sdělí Klient. Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení spolupráce Nadačního fondu s Pracovníkem NP.

  1. Dohled nad poskytováním služeb Návštěvy POTMĚ a hodnocení

První návštěva Klienta proběhne za přítomnosti pracovníka NP, vedoucího pracovníka NP, Objednatele a Klienta.

Po každé návštěvě Klienta Pracovník NP uvede do informačního systému dostupného registrovaným uživatelům po přihlášení na Webových stránkách stručný záznam o uskutečněné návštěvě, zejména o aktivitách/činnosti, které byla předmětem návštěvy. Záznamy o návštěvách Klienta budou Objednateli přístupné po registraci.

Po každé desáté (10.) návštěvě nebo dle dohody Pracovníka NP u Klienta proběhne společné setkání, kterého se zúčastní Pracovník NP, vedoucí pracovník služby Návštěvy POTMĚ, Klient a případně též Objednatel, na kterém dojde k průběžnému hodnocení služby Návštěvy POTMĚ.

  1. Stížnosti

V případě, že dojde na straně Pracovníka NP, Objednatele nebo Klienta k porušení pravidel

  1. Ukončení poskytování služeb Návštěvy POTMĚ

Objednatel i Pracovník NP mohou ukončit poskytování služeb NP pro Klienta v případě, že:

  • nejsou naplňovaná očekávání od služeb NP ze strany Klienta nebo ze strany Pracovníka NP;
  • pokud dojde k porušení podmínek poskytování služby NP nebo Etického kodexu;

a to písemným oznámením učiněným vůči Nadačnímu fondu. Nadační fond v takovém případě bezodkladně vyrozumí druhou stranu o ukončení poskytování Služeb. Ukončení poskytování služeb NP nabývá účinnosti dnem následujícím po dni, kdy došlo k oznámení o ukončení Nadačnímu fondu.

  1. Odpovědnost za škodu

Za újmu způsobenou při poskytování služeb NP odpovídá v rozsahu vyplývajícím z právních předpisů Nadační fond. Ostatní Zúčastněné osoby jsou povinny:

  1. předcházet možnosti vzniku újmy a přijmout přiměřená preventivní opatření k zabránění či zmírnění hrozící újmy, a to i s ohledem na zdravotní omezení Klienta či Pracovníka NP;
  2. jakoukoliv škodu, ztrátu, či újmu způsobenou při poskytování služeb NP je dotčená osoba povinna neprodleně hlásit Nadačnímu fondu, a to telefonicky nebo emailem.
  1. Pojištění

Nadační fond se zavazuje sjednat pro každého Pracovníka NP pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu služeb NPOstatní Zúčastněné osoby jsou povinny poskytnout Nadačnímu fondu veškerou potřebnou součinnost při uplatňování nároku na výplatu pojistného plnění v případě, že dojde k pojistné události (např. komunikace s pojišťovnou, předání potřebných dokladů, sdělení informací vyžadovaných pojišťovnou).

  1. Součinnost při kontrole orgánů ESF OPZ a součinnost při evaluaci

Ostatní Zúčastněné osoby se zavazují poskytovat Nadačnímu fondu veškerou součinnost, kterou po nich lze rozumně požadovat:

  1. při evaluaci Projektu;
  2. v případně kontroly Projektu ze strany oprávněných subjektů Evropské unie a orgánů veřejné moci v České republice dle příslušných právních předpisů.
  1. Ochrana osobních údajů

Ostatní Zúčastněné osoby berou na vědomí, že Nadační fond bude na základě těchto Podmínek zpracovávat jejich osobní údaje za účelem plnění povinností vyplývajících z těchto Podmínek, Etického kodexu nebo ze smluv uzavřených mezi Nadačním fondem a Zúčastněnými osobami, což zahrnuje zpracování osobních údajů nezbytných pro poskytování služeb NP ve sjednaném rozsahu včetně povinné archivace a výkaznictví v rámci administrativy dotace poskytnuté v rámci Projektu dle pravidel ESF OPZ.

Správcem osobních údajů Zúčastněných osob je Nadační fond Českého rozhlasu, IČO: 26419068, se sídlem Vinohradská 1409/12, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsaný v nadačním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. N 371, tel.: 221 551 215, e-mail: svetluska@rozhlas.cz.

V rámci zpracování osobních údajů bude správce zpracovávat zejména následující osobní údaje, které mu Klient a Objednatel poskytnou identifikační a kontaktní údaje. Rozsah zpracovávaných osobních údajů Pracovníka NP je stanoven v dohodě o pracovní činnosti mezi Nadačním fondem a příslušným Pracovníkem NP.

Osobní údaje Zúčastněných osob budou zpracovány automatizovaně i manuálně zaměstnanci Nadačního fondu.

Osobní údaje mohou být v rámci zpracování v nezbytném rozsahu zpřístupněny dalším níže uvedeným subjektům:

  1. ostatním Zúčastněným osobám v rozsahu nezbytném pro poskytování služeb NP (např. Pracovníkům NP budou poskytnuty kontaktní údaje Klienta, aby se mohl s Klientem v případě potřeby spojit);
  2. Ministerstvu práce a sociálních věcí a kontrolním orgánům v rozsahu vyplývajícím z pravidel ESF OPZ.

Zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádné poskytování služeb NP, je prováděno na základě smlouvy a právních předpisů a probíhá bez souhlasu Zúčastněné osoby v souladu se zákonem a legislativou Evropské Unie. V případě neposkytnutí osobních údajů v rozsahu potřebném pro řádné poskytování služeb NP:

(i) ze strany Objednatele nebo Klienta je Nadační fond oprávněn odstoupit od Smlouvy s Objednatelem a ukončit poskytování služeb NP Klientovi;

(ii) ze strany Pracovníka NP je Nadační fond oprávněn ukončit spolupráci s Pracovníkem NP na poskytování služeb NP a vypovědět dohodu o pracovní činnosti.

Nadační fond bude dodržovat povinnosti vyplývající z právních předpisů a z rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci Projektu. Nadační fond poučí své zaměstnance, kterým bude umožněn přístup ke zpracovávaným osobním údajům o povinnosti zachovávat mlčenlivost.

Osobní údaje budou zpracovávány minimálně po dobu trvání Projektu do 30. 9. 2019 a po dobu 10 ode dne ukončení Projektu. Budou-li služby NP poskytovány Klientovi i po uplynutí doby podle předchozí věty, budou osobní údaje zpracovávány až do ukončení poskytování služeb NP.

Zúčastněná osoba má právo požadovat od Nadačního fondu přístup k jeho osobním údajům (zejména právo na informace o účelu zpracování, rozsahu a povaze zpracovávaných osobních údajů, jejich zdrojů a příjemci či příjemcích osobních údajů), jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, právo na přenositelnost údajů, přičemž na Nadační fond se za tímto účelem může obrátit telefonicky/e-mailem prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v tomto čl. 18 Podmínek výše. Zúčastněná osoba má dále právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů.

  1. Komunikace

Zúčastněné osoby budou komunikovat některým z následujících způsobů:

  • prostřednictvím rozhraní Webových stránek;
  • písemně;
  • telefonicky (zahrnuje telefonický hovor s SMS zprávy);
  • e-mailem.

Jakékoliv oznámení, výzva či obdobné sdělení, mezi Zúčastněnými osobami se považuje za doručené: (a) dnem fyzického předání, je-li oznámení doručováno osobně; nebo (b) dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou; (c) dnem prokazatelného odeslání e-mailu, je-li oznámení zasíláno elektronicky.

  1. Změna Podmínek

Nadační fond je oprávněn změnit tyto Podmínky, a to zveřejněním jejich upravené verze na adrese: www.navstevypotme.cz. O takové změně bude Nadační fond informovat ostatní Zúčastněné osoby na e-mailové adresy, které sdělili Nadačnímu fondu, přičemž tyto osoby jsou oprávněny okamžitě vypovědět smlouvu upravující podmínky jejich účasti na poskytování služeb NP, a to do 1 měsíce od oznámení změny na jejich e-mailovou adresu.

  1. Platnost a účinnost

Tyto Podmínky vstupují v platnost a účinnost dnem jejich podpisu Nadačním fondem.

V Praze dne 6. února 2018

Nadační fond Českého rozhlasu

______________________

Mgr. Gabriela Drastichová

Ředitelka

 

Příloha č. 1 Všeobecných podmínek poskytování služby Návštěvy POTMĚ

Souhlas Klienta s poskytováním služeb Návštěvy POTMĚ a se zpracováním osobních údajů

Klient má být beneficientem a příjemcem služeb Návštěvy POTMĚ spočívajících v návštěvách domácností seniorů Všeobecných podmínkách poskytování služby Návštěvy POTMĚ

Správcem osobních údajů Zúčastněných osob je Nadační fond Českého rozhlasu, IČO: 26419068, se sídlem Vinohradská 1409/12, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsaný v nadačním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. N 371, tel.: 221 551 215, e-mail: svetluska@rozhlas.cz (dále jen „Nadační fond“).

Klient tímto uděluje souhlas se zpracováním osobních údajů, a to pro účely poskytování služeb NP v souladu s Podmínkami. Zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádné poskytování služeb NP a probíhá v souladu se zákonem a legislativou Evropské Unie.

Osobní údaje budou zpracovány automatizovaně i manuálně zaměstnanci Nadačního fondu. Kromě Nadačního fondu a jeho zaměstnanců mohou být osobní údaje v rámci zpracování v nezbytném rozsahu zpřístupněny dalším níže uvedeným subjektům:

  1. ostatním osobám zúčastněným na poskytování služeb NP (pracovníci NP a objednatelé služeb NP), a to v rozsahu nezbytném pro poskytování služeb NP (např. pracovníkům NP budou poskytnuty kontaktní údaje Klienta, aby se mohl s Klientem v případě potřeby spojit;
  2. Ministerstvu práce a sociálních věcí a kontrolním orgánům v rozsahu vyplývajícím z pravidel Operačního programu zaměstnanost Evropského sociálního fondu (ESF OPZ).

Osobní údaje budou zpracovávány minimálně po dobu trvání projektu, v rámci kterého je poskytování služeb NP financováno, tj. do 30. 9. 2019 a po dobu 10 ode dne ukončení projektu. Budou-li služby NP poskytovány Klientovi i po uplynutí doby podle předchozí věty, budou osobní údaje zpracovávány až do ukončení poskytování služeb NP.

Klient má právo požadovat od Nadačního fondu přístup k jeho osobním údajům (zejména právo na  informace o účelu zpracování, rozsahu a povaze zpracovávaných osobních údajů, jejich zdrojů a příjemci či příjemcích osobních údajů), jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, právo na přenositelnost údajů, přičemž na Nadační fond se za tímto účelem může obrátit telefonicky/e-mailem prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v tomto souhlasu výše. Zúčastněná osoba má dále právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů

Na důkaz toho, že Klient uděluje souhlas ke zpracování osobních údajů na základě své svobodné, skutečné a vážné vůle, připojuje Klient níže svůj podpis. Klient může udělený souhlas kdykoliv odvolat, přičemž následkem odvolání souhlasu může být to, že Nadační fond z bezpečnostních důvodů ukončí poskytování služeb NP Klientovi.

V______________ dne ______________

_________________________________

/podpis Klienta/